Jeu de rôles

Min hjärna är just nu helt mosig och seg (funderar på vad som kan ha den konsistenskombinationen, men det kan mycket väl hända att jag inte vill veta...) och jag är inte precis i stånd att formulera mig i skrift. Jag har inte provat tal eller teckenspråk de senaste timmarna, men jag antar att samma sak gäller där... Så istället för att jag ska sitta här och skriva obegripligheter (ett ord som jag i mitt tillstånd nästan har lite problem att stava till) och svammel, så tycker jag att ni ska besöka en blogg som istället är väldigt vältalig, välformulerad och dessutom smart - allt det som ni för tillfället inte kan hitta här! Det skrivs så mycket klokt på Jeu de rôles, bl.a. om hen-debatten, folkdräkter, veganism, hantverk, religion, språk, lajv, realtioner och en massa annat intressant. Det är ingen glassig blogg med fabulösa och nogsamt redigerade foton, det är ingen sockersöt bakblogg, ingen storblogg med tusentals läsare; men det är en blogg där saker och ting faktiskt får vara på allvar, där saker får vara seriösa utan att bli torra och där argumenten är väl genomtänkta. Även om jag inte håller med om allt som skrivs ger det åtminstone nya perspektiv och väcker tankar. Så, iväg och läs nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0