Smått och blandat

Bra dag igår. Det är trevligt att vara hemma hos Leo, äta Jan-E:s goda potatisgratäng och sitta med en mugg te och handfålla en stor ylleklänning som ligger över benen och värmer så skönt. Mys!

Jag försöker vänja mig vid nya bilen, jag känner mig verkligen som en liten myra när jag sitter i den! Men så länge den håller bättre än de tre andra bilarna som vi avverkat under loppet av 2,5 år så är jag nöjd.

Idag är jag hemma. Det är således en sådan dag då jag borde ta tag i en massa saker. Både av arten kontakta folk/instutitioner/företag och dessutom hemmasysslor. Det har varken funnits tid eller ork åt det sistnämnda på ett tag, så det är lite smått kaotiskt här hemma nu, med dammråttefarmar i alla hörn, uppstaplad disk, saker i kylskåpet som håller på att sakteligen byta skepnad till något oidentifierbart, högar (i bästa fall) med tidningar och annat pappersjox lite varstans... Jag brukar inte ha särskilt mycket emot hushållssysslor, men när det blir så här mycket känns det lite smått oöverkomligt och jag vet inte riktigt i vilken ända jag borde börja.

Inga medfödda hjärtfel. Jag var iväg och gjorde andra och sista delen på en hjärtundersökning häromdagen, eftersom jag har medfödda hjärtfel i släkten. Allt såg bra ut, jag har inga medfödda hjärtfel och eventuella framtida barn kommer inte ärva några hjärtfel från min sida släkten. Bra det.

Nä, ingen idé att sitta här och dra ut på det: nu är det dags att ta tag i, i alla fall något...

Kommentarer
Postat av: Helena

Vet hur det känns.. tvätthögen har blivit kebnekaise, dammråttorna bjuder in hela släkten, köksgolvet är så kletigt att man får sicksacka för att undvika att fastna, toaletten känns som en allmän toalett mer än privat.. ok lite överdrivet kanske :) men nästan!

2012-03-21 @ 20:46:03
Postat av: Marre

Precis...!

2012-03-22 @ 08:21:16
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: unga fröken karlssons Esteterier

Alltså, <3 din profilbild! :)

2012-03-26 @ 12:36:42
URL: http://esteterier.blogspot.com/
Postat av: Marre

Tackar tackar

2012-03-26 @ 16:52:36
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0