Träningsvärk i händerna

Idag har jag träningsvärk i händerna, det ni! Jag känner av det när jag ska greppa saker i stil med vattenflaskan. Folk frågar lite vitsigt om det är för att jag har tolkat så mycket. Men nej, jag har huggt ved i helgen. Vi spenderade ett antal timmar, Jan-E, hyresvärdarna och jag, med att kapa, klyva och stapla ved i lördags. Det var riktigt fint väder och vi passade på att premiärgrilla när vi ändå skulle vara ute. Mums! Jan-E hade fixat marinerat kött, hemmagjord potatissallad, grönsallad och majskolvar. Ljuvligt gott, han kan det där med mat den där karln.

Idag är vädret inte lika ljuvligt, istället är det mulet och dant. Men det är ok, så fint väder som vi fått ha den senaste tiden känns det inte mer än rätt att ha det lite mulet. Dock är hästarna på andra sidan vägen ystra och busar runt i hagen utan att bry sig om bristen på solsken, och det är ju ganska trevligt att titta på.

Nä, nu ska jag ta och försöka lägga ut vår gamla bil på Blocket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0