Rumsinspirerad

Idag var jag på besök hos en ny bekantskap, när jag ändå hade vägarna förbi. Wow, vilket hus hon bodde i! Helt underbart, med mysiga färger, luftigt, hemmasnickrat, målade dekorationer på dörrar mm. Men det bästa var pysselhörnan med plats för symaskin och målargrejer, ett stort fönster och högt till snedtaket. Åh åh åh!

Nu sitter jag med Ikeas medlemstidning live uppslagen framför mig och för en gångs skull finns här ett inredningsreportage som jag någorlunda fastnat för. På de två första sidorna av reportaget finns bilder från en atelje. Tidigare idag satt jag i biblioteket och bläddrade i Bild & Bubbla (en tidskrift om serier) och jag blev ännu en gång sugen på att sätta mig ner med penna och papper.

Som jag skrivit förut skulle jag gärna vilja ha en kreativ arbetshörna här hemma. Ett stort arbetsbord där vägen från tanke till handling inte ska behöva bli lång bara för att man måste gräva fram symaskinen ur ett skåp, leta upp ritpapret ur en låda eller inte kunna sätta igång med något pyssel för att matbordet används till det som det är till för...

Steg ett för att förverkliga detta skulle ju vara att städa undan uppe vid trappen, få bort allt onödigt som just nu ligger och skräpar där i brist på bättre ställe att vara på. Imorgon ska jag till Ikea en sväng, eftersom jag är i de krokarna på jobb. Då blir det till att köpa ännu fler plastbackar (vi har köpt en hel del plastbackar det senaste året för att flytta över saker från bananlådor till lite mer fukt- och skadedjurståligare behållare, och samtidigt försökt rensa ut onödiga grejer), så då har vi i alla fall förutsättningar för att kunna rensa undan en del i alla fall. Ett steg i taget.

Jag skulle vilja ha en arbetshörna med lite känslan av blandningen av följande bilder. Dock har jag redan planer på hur själva arbetsbordet skulle se ut om jag fick bestämma helt själv. Dit är det dock lång väg kvar...


Bildkälla


Bildkälla


Bildkälla


Bildkälla


Bildkälla


Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Tee

Oh så fina arbetshörnor, vill själv ha en kreativa hörna när vi har plats :)

2012-05-30 @ 14:59:54
URL: http://cupcaketee.blogg.se/
Postat av: Marre

Ja, det skulle ju vara så härligt!

2012-05-30 @ 19:45:23
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Heléne

Ja, jag drömmer också om ett arbetsrum, att kunna slänga fram massa saker utan att behöva städa då man skall äta eller så.. För min del skulle dock ett arbetsrum innebära byte av bostad, ja någogång framöver blir det kanske så, men blir ändå lite omständig process=)

2012-06-03 @ 12:02:32
Postat av: Marre

Drömma kan man ju alltid göra :)

2012-06-03 @ 14:29:40
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0