Frånvaron av Lea-bilder

Nu kanske någon undrar varför jag inte lade upp någon bild på vår lilla knodd i det förra inlägget. För vem vill väl inte visa upp sitt lilla underverk? Ja, jag vill gärna visa alla vilken fantastisk liten skapelse hon är, men inte på internet. Jan-E och jag har kommit fram till att vi inte ska lägga upp bilder på vårt barn på nätet. Anledning? Tja, lägger jag ut något på bloggen, Facebook, (min vansinnigt inaktiva) Bilddagboken eller liknande, då kan vem som helst se och använda bilderna. (Om jag nu inte lösenordsskyddar bloggen osv.) Dessutom handlar det lite om integritet: kommer Lea om tio-femton-tjugo år tycka att det är ok att det ligger ute en massa bilder av henne på internet, utan hennes medgivande? Visst, nu är hon fortfarande en bebis, hur farligt kan det vara osv... Men någonstans får man dra gränsen om man nu tar ett sådant här beslut, och vi har valt att göra så här. Punkt. Sen kan folk tycka att vi överdriver, är omoderna och allt sådant, men det är trots allt vi som är hennes föräldrar och vi vill så klart försöka göra det vi tror är bäst för henne.
 
Hur resonerar ni - med eller utan barn - kring det här?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är först ni och sedan Lea när hon kan som bestämmer ingen annan. Jag tycker att ni gör rätt. Punkt. Slut. Kram på er alla tre.

2012-12-02 @ 11:51:51
Postat av: T

Mycket sunt resonerat

2012-12-06 @ 10:20:56
Postat av: Helena

Låter som ett klokt beslut. Därför har jag lösen på min blogg, för att jag lägger upp ganska mkt bilder så att släkten i norr får se :) Kram! PS. Jag skulle vilja ha er adress! Kan du inte sms:a den till mig?

Svar: Oj, såg inte förrän nu... Nåja, nu har du fått adressen iaf :P
Marre

2012-12-06 @ 11:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0