Håhåjaja

Jag skulle vilja skriva "äntligen lördag!", "åh, vilken soft dag", "här sitter jag och gottar mig och njuter av livet" eller något liknande. Visst, det är lördag och vi är hemma alla tre. Det är en hyfsat lugn dag. Men humöret, ack humöret. Jag läste en grej på nätet och pyyyyys, där gick luften ur mig. Nu känner jag mig liksom bara bläh och opepp. Typiskt. Helger är väldigt efterlängtade i den här familjen (som i de flesta andra), för då är Jan-E ledig och behöver inte jobba och jag kan dessutom göra annat än rikta hela mitt fokus på att ta hand om Lea hela tiden, istället kan jag ägna mig åt nöjen som att vika tvätt eller dammsuga. (Ärligt talat har det nästan blivit som nöjen nu för tiden. Hjälp...!) Eller för all del umgås med Jan-E, baka, slöa eller vad helst annat.
 
Men nu sitter jag alltså här och har varken lust eller energi att ta mig för något. Vilken lördag, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0