2013

Så där ja, det börjar bli på tiden att lägga upp en årssammanfattning, månad för månad. Det blir en kort en den här gången. Bilder får ni en kompott av i slutet på inlägget, huller om buller!
 
Januari
Året börjar med mycket kyla. Vacker kyla. Det är dessutom intensiva Lea-tider för mig, det lilla livet låter mig inte direkt glömma anledningen till att jag är föräldra"ledig". Det bakas semlor och Jan-E lagar den bisarra sill-lasagnen.
 
Februari
Vi klipper Leas hår för första gången, vilket gör henne lite mer lik Björn Hellberg än innan.
 
Mars
Vi var på vårat andra Prolog (ett lajvkonvent), vilket resulterade i mycket trötthet och ännu mer pepp! Dessutom ryker min långa hårtofs och jag blir korthårig igen.
 
April
Precis som resten av våren känns det mest som att tiden går; vi försöker få ihop vardagen, grejar och står i och vips så har morgon blivit kväll ännu en gång.
 
Maj
Jag är fortfarande hemma med Lea, men jag börjar jobba lite då och då när tillfälle ges. Som vanligt avnjuts ännu en medeltidsmarknad men för ovanlighetens skull får jag under helgen 10 kg choklad! Dock inser jag att det är dags att pensionera min gamla Nokia och göra som alla andra: skaffar en sådan där smart mobil.
 
Juni
Det rullar på med sommar och allt... Bröllop, hälsa på vänner, lite jobb för både Jan-E och mig.
 
Juli
Inte ett enda blogginlägg under hela juli! Dock händer det ju en del ändå, vi är bland annat på en tripp till Västsverige och Jan-E drar iväg på lajv en vecka. Jag roadtrippar hem med Lea och Kattis från Borås till Leksand och dagarna efter det flummas det en del i vårat kök med damtidningsföljetång som grund ("Jag hatar dig, Steve Porter!" är en replik som för alltid etsat sig fast i minnet).
 
Augusti
Vi spenderar två veckor i Visby; den första veckan en händelse- och folkspäckad vecka, den andra en programpunktsfri vecka med familjen som enda sällskap. Bra veckor båda två! Sedan är det dags för mig att börja förvärvsarbeta! Kul att komma igång med tolkningen igen.
 
September
Jag anmäler mig till en distanskurs på Folkuniversitetet, vilket leder till att jag köper ett bord på loppis, slipar det och lackar om det, så att jag kan sitta vid det och göra mina illustrationsuppgifter i lugn och ro.
 
Oktober
Det blir mycket körande till och från jobb, och jobbande blir det ju också så klart. Kursen sätter igång och ger mig huvudbry. Vi får besök av bl.a. svärmor och Malin, men inte samtidigt. Jan-E och jag högläser på biblioteket. Det känns som att almanackan är full! Mitt i alltihopa fyller dessutom Lea ett år! Va, redan?
 
November
 Ännu en månad med noll blogginlägg! Tja, bland annat hade vi en liten tolkbarnsträff (eller vad ska man kalla det?) för oss tolkar som nyligen varit/är föräldralediga. Kul att få träffa kollegor och se deras barn :)
 
December
December var väl som december brukar vara: man inser att julen kommer med stormsteg och man hinner inte ens göra hälften av vad man hade velat. Men i år firar vi jul hemma tillsammans med ett par vänner, utan en massa måste och krav - skönt! I övrigt besöker vi förskolor, går på julmarknad och bråkar med SJ. Vi hänger också en hel del på biblioteket, vilket vi i stort sett gjort hela hösten. Kursen tar slut med en lättnadens suck och ett saknadens stygn. Vi avslutar året i Västsverige och världen blir en halmbock fattigare.
 
 
Lea och jag tar en tur till Ramnaparken när vi ändå är i Borås. Kyrkan i bakgrunden är den Jan-E och jag gifte oss i!
 
Jag provar att göra cake pops. Vidunderligt gott!
 
Kursuppgift: illustrera ett glasspaket, smak: banan och jordnötssmör.
 
Jag klipper Jan-E:s hår! Skulle nog behövt en häcksax eller något egentligen...
 
Höstfint på Leksandsbron.
 
Ett besök i Cloetta-butiken i Gamla Linköping. Mums mums!
 
Jan-E klär sig traditionsenligt i kilt på skolornas sommaravslutning.
 
Dan ♥ Zara
 
Vackra Visby!
 
Medeltidsmarknad, världens bästa unge på ryggen och tio kilo choklad, kan det bli så mycket bättre?

Kommentarer
Postat av: Tee

Ser ändå ut som ett fint år ändå! :) Blev lite sugen att kolla över mitt år också :)

Svar: Fint och lite kämpigt
Marre

2014-01-20 @ 11:03:56
Postat av: TIDSTJUVEN

Vilket händelserikt år!

Svar: Ja, det är kul att blicka tillbaka och se att det faktiskt har hänt en del, även om inte allt fastnat i minnet.
Marre

2014-01-29 @ 23:04:05
URL: http://tidstjuven.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0