Borta bra, men hemma BÄST!

I tisdags kom vi hem, efter att ha varit på "julturné" hos nära och kära i Västsverige. Det är härligt och trevligt och mysigt och roligt att få träffa en del av dem man saknar mellan besöken, men nog är det bra skönt att komma hem efter att ha flängt runt och sovit i jag vet inte hur många bäddar! De senaste dagarna har vi försökt ta det lugnt och bara njutit av hemmavaron, med få - men bra! - undantag.
 
Funderingarna har fortsatt - allt från om vi har plats med ett par fåtöljer som vi skulle kunna få till hur tusan vi ska göra för att lösa det här med framtiden åt det håll vi vill ha det. Dock tycker jag att det på något sätt känns lättare att fundera när man är i hemmets trygga vrå.
 
Det är förresten så häftigt att se hur mycket Lea har utvecklats de två veckorna vi varit borta! Hon har lärt sig fler ord och tecken, lärt sig äta med bestick (på en väldigt basal nivå, men ändå) och blivit mer självständig och lite mindre skeptisk mot alla som inte är mamma och pappa. Nu är hon tyvärr lite krasslig, stackaren. Snorar och hostar. Men så är det, det är inte många som är förskonade från sådant.
 
Igår kom snön också, och idag har den bara fortsatt att vräka ner. Jag har inte orkat ta mig ut i kylan, istället har jag och resten av familjen stannat inne och eldat i vedspisen, så nu har vi faktiskt en human inomhustemperatur till och med i hallen (där det annars brukar vara nästan utomhustemperatur, eftersom vi vill hushålla med den värmen som finns)! Den bästa husvärmen får man verkligen när man eldar :)
 
Imorgon ska jag på årets första uppdrag, nice! Sen får vi vill se om det blir några fler snart, januari brukar ju annars vara en skral månad när det kommer till jobb, tycker jag.
 
Ja, som sagt: borta bra men hemma bäst!

Kommentarer
Postat av: Therese

NI verkar ha haft det bra i alla fall! Önskar jag hade kunnat träffa er men får bli en annan gång :) Är lite sugen på att besöka erat mysiga hem igen :)

Svar: Det vore asnice att ses igen! ^^ Du är så välkommen så! Är lite sugen på att hälsa på dig också, se hur ni har det och så :)
Marre

2014-01-12 @ 10:58:25
URL: http://cupcaketee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0