Kanga

 
Jag har just nu inte så många par shorts jag kan använda nu när det är så himla varmt (jag har gått upp en hel del i vikt sen förra sommaren), men min kanga sviker inte! Jag köpte det någon gång när jag gick på Västanvik, då det var en man som kom och föreläste om Tanzania och sålde saker därifrån. Han sålde bland annat just kanga (i plural...), uppenbarligen. Det är ett rektangulärt tygstycke som man helt enkelt kan vira om sig och sedan vika ner överkanten på. Voilà, så har du en enkel och skön kjol! Verkligen ett one size fits all-plagg! Baktill brukar det stå något slags ordspråk. På min står det Mke ni tunda niwajibu kumtunza. Enligt han som sålde den betyder det ungefär En bra fru är som en god frukt. 
 
 Nu har jag linnet över kangans vikning, men det är alltså bara att man viker ner tyget.
 

Det här är inte enda sättet att bära en kanga, man ska visst till och med kunna ha det som bärsjal. Tyvärr är jag inte så insatt, men den intresserade lär kunna googla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0