Åh, uppkoppling och bastu!

Nu har inte jag uppdaterat bloggen på väldans länge, men det har sina orsaker kan jag lova. Någon dag innan julafton tystnade det rejält på telefon- och internetfronten i vår del av byn. Det visade sig att telefonledningarna inte riktigt var där de skulle: de låg på bilvägen. Reparation skulle givetvis ske - men inte förrän 29 december. Vi firade en stillsam och erhört fridfull och skön jul hemma, Jan-E och jag. Och jag måste säga att det var faktiskt bara positivt att inte ha internet. Med ett undantag... På annandagen skulle vi ta tåget ner till Göteborg för att traditionsenligt fira jul med svärfars sida av släkten. Men i och med bristen på internet, TV och allt sådant hade vi missat att det skulle härja en storm i vår del av landet. Vi fick dock tips av en kompis att kolla så att tågen åkte som de skulle. Och vad vi kunde se så gjorde de det. Verkligheten såg dock lite annorlunda ut, men vi tog oss faktiskt till Göteborg till slut, mycket tack vare några främlingar som också behövde ta sig till Göteborg och fixade privat skjuts en bit av vägen. Så vi kom som sagt fram till slut, även om det den här gången tog oss elva timmar...

För att sedan göra en lång historia kort har jag inte suttit vid en dator förrän idag, så jag tänkte att det är på tiden att skriva några rader här, om inte annat så för att önska er alla en God Jul! För visst är det fortfarande juletider, i alla fall om du frågar mig.

Just nu befinner vi oss i mitt föräldrahem och jag har fått basta. Nu är planen att fortsätta slappa. Är det julledigt så är det! Hoppas ni andra har det skönt också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0