Ödehuset

Ja, förra helgen blev skön... Jag vet inte när jag senast njöt av en lördag så mycket som i helgen! Åh, det var precis vad behövde. Ensam hemma, i lugn och ro utan några måsten. Jag njöt i princip av allt den dagen. Att ligga i sängen, borsta håret, äta, kura ihop sig under en filt i soffan... Jag kunde verkligen närvara i allt jag gjorde och göra det i min takt utan att ha andra tankar som pockade på uppmärksamheten. Jag behövde inte prestera något, och det gjorde jag inte heller. Däremot läste jag mycket. Kvällen innan började jag läsa en bok och på lördagen kunde jag inte sluta, jag läste och läste och läste. Till slut tog boken slut och jag lade ifrån mig den med en fridfull och lycklig känsla. Vilken bok! Jag har aldrig förr blivit så utmanad i mina invanda föreställningar och och fått helt nya, underbara perspektiv av en skönlitterär bok. Den måste jag läsa igen tänkte jag direkt efter att jag läst ut den. Den måste alla läsa! tänkte jag sedan.

Eftersom det inte var min bok kilade jag häromdagen in på bokaffären i Leksand och köpte mig ett eget exemplar. Och ett extra faktiskt. Den tänkte jag skänka vidare till någon. Jag tycker att alla skulle få möjlighet att läsa den här boken, men det är lite svårt för mig att köpa och dela ut den boken till varenda människa jag möter. Istället gör jag det i liten skala: delar ut en bok och hoppas att den i sin tur ger ringar på vattnet.

Jag är mycket medveten om att jag inte har beskrivit handlingen i boken, men jag vet inte hur jag ska göra det på ett rättvist och nyanserat sätt och utan att avslöja allt för mycket. Ni får helt enkelt tro mig på mitt ord att den absolut är läsvärd. Tja, eller googla.

Bilden är härifrån, där det också

finns en beskrivning av boken.

 

Och hur gör man då för att ha en chans att få ett exemplar av boken? Lätt som en plätt: lämna en kommentar på det här inlägget där du talar om att du vill ha den. Det är alltså ingen tävling där det ska presteras något, finns det några intresserade så lottar jag helt enkelt ut den. Fiffigt är ju om du skriver i din mailadress (som inte kommer dyka upp så att andra kan se den), det underlättar lite i den eventuella kontakten med "vinnaren" sen. Jag ger er en vecka, sen hoppas jag boken får ett nytt och trevligt hem.


Kommentarer
Postat av: Tee

En bok för mig kanske? ;)

Och jag MÅSTE komma och hälsa på snart... dåligt samvete varje gång jag kikar in här. Hoppas ni mår bra!!

2011-10-07 @ 17:34:47
Postat av: Marre

Noterat :)

Kom jättegärna och hälsa på, men ha för allt i världen inte dåligt samvete!

2011-10-07 @ 19:36:08
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: E-K

Vill bara skriva att det är gott att du haft en så underbar dag! Behöver inte delta i nå't boklotteri, jag kan nog låna den på biblan... :)

2011-10-09 @ 20:15:07
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Marre

Du är så go' du, E-K :) Ja, bibliotek är bra!

2011-10-09 @ 23:12:30
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag måste också säga att det lät som en fantastisk dag! En sån skulle jag också behöva. Blev nyfiken på boken :) Just nu läser jag själv "Flyga drake, av Khaled Hosseini. Mycket bra. Kram!

2011-10-11 @ 08:43:44
Postat av: Marre

Det var en fantastisk dag :D Försök ordna så att du får en sådan om det är möjligt.

Åh, det känns som att det kan vara värt att läsa den, de som gjort det tenderar att tycka den är bra.

2011-10-11 @ 09:04:54
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0