Kvällstankar

Jag sitter i köket. Det enda som hörs, förutom tangentknattret, är diskmaskinen som hummar lite diskret i bakgrunden. Ute är det mörkt, bara en smula kvardröjande ljus på himlen i den riktning solen gick ner. Jag sitter själv för ovanlighetens skull, Jan-E sitter vid den stationära datorn och Lea ligger och sover i vår säng. Det är nu det är så lägligt att bli tankfull, fundersam.
 
Jag tänker på hur bra jag har det egentligen, även om dagarna kan vara lite smått kaotiska ibland och jag undrar vad det är vi har gett oss in på. Vi har det bra. Vi lever inget lyxliv, har ingen räkmacketillvaro rent barnmässigt, vi är konstant trötta osv, men livet är bra fint ändå.
 
Jag funderar också på framtiden. Då är det mest jobb som det funderas över. Jag har nu varit föräldra"ledig" ett halvår, det börjar bli dags att mjukstarta med lite förvärvsarbete känner jag. Tolkning i första hand så klart. Men det finns andra funderingar också, men än så länge bara funderingar. Kanske har jag börjat fundera lite extra i de banorna eftersom Jan-E:s jobb varit mycket på tapeten den senaste tiden. Han jobbar ju som obehörig ettämneslärare på gymnasiet, men vill plugga upp sig till behörig lärare. Hur detta ska förverkligas har det varit många turer kring, men nu tror vi att vi har hittat rätt spår att följa.
 
Vi får väl se hur framtiden blir helt enkelt. Fram tills dess får jag vara tacksam för allt som jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0