Passerat mållinjen!

Ja, så känns det. Äntligen är Jan-E hemma igen och detta sammanfaller med en ledig dag för alla parter. Så skönt! Jan-E har varit borta i Karlstad i sex dagar för att gräva gropar och räkna mossor. Det är dock inget han har kommit på själv och spontant utfört, det ingår i hans utbildning. Under tiden har jag varit gräsänka med Lea. Självklart kom det en massa stora uppdragsförfrågningar som jag inte ville tacka nej till, så det blev till att jaga barnvakter. Mitt i alltihopa dog bilen i Bollnäs också, så det har varit lite meck med att transportera sig både därifrån men också till och från alla jobb som jag hunnit boka upp mig på. Men allt har ändå funkat, även om jag varit helt slut på kvällarna. Jag är verkligen så tacksam över vänner och bekanta som ställer upp!
 
Idag har jag lyxat till det med en och en halv timmes promenad på skogsväg. På tillbakavägen träffade jag på Jan-E och Lea som var på utflykt, de hade precis stannat för matsäckspaus. Jag stannade en stund, snyltade på lite macka och lyssnade på deras eskapader som de hunnit med på de - gissningsvis - 300 meter de hunnit gå respektive cykla med springcykel.
 
Skogsrondell
 
 Allmänt trevligt promenadväder.
 
Nu ska dagen fyllas med andra saker jag inte hunnit eller orkat när Jan-E varit borta, ska bli skönt att få göra undan lite saker som hopat sig på listan... Sen i eftermiddag blir det lite grillning med besök. Hittills har det varit en bra dag och det känns som att den kommer att fortsätta i samma spår. Ha en fin dag ni också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0