Maria Grenlund, tolk 4

Jag har inte skrivit på ett tag, men jag skyller på att det varit en del annat att göra. Och engagemanget har väl legat lite lågt... Men men, här är jag nu!

Nu har skolan börjat. Sedvanligt börjar vi med en startvecka som innebär gemensamma aktiviteter med hela skolan. Lite bättre väder kunde vi fått, men nog har vi haft det trevligt ändå. Roligt med en massa nya människor på skolan, i år är vi drygt 70 pers (vilket inte låter så hemskt mycket, men för oss är det det...). Ska bli spännande att lära känna och upptäcka vad det är för filurer som har börjat på Västanvik nu :)

Nu går jag i fyran, vilket känns lite overkligt. Mitt sista år på teckenspråks- och dövblindtolkutbildningen. Nu är det vi som ska ha koll. Hm. Men kul är det ju så klart! Vi kommer att få tolka mer, åka på praktik och sådana saker. Spännande! Dock en negativ sak i år: det är ett hål i klassen. Du saknas, Erica...

Sitter nu ensam i lägenheten, Jan-E är kvar på kvällsaktiviteterna på skolan (han skulle vara spelledare för en grupp Maffia-deltagare). Jag fick möjlighet att få skjuts hem, vilket jag var väldigt tacksam över eftersom jag inte ville cykla eller gå hem i regnet. Jag har fått nog av väta för idag...

Kommentarer
Postat av: erica

miss you too

2009-08-27 @ 11:47:35
URL: http://icsiam.blogg.se/
Postat av: Marre

naw :) får väl helt enkelt försöka träffas ändå, uppenbarligen går ju det också ;)

2009-08-27 @ 14:59:09
Postat av: Karin

men va? har Erica slutat? varför? :(

2009-10-06 @ 22:48:51
URL: http://kaarine.blogg.se/
Postat av: Marre

ibland behöver man pyssla med annat antar jag

2009-10-08 @ 07:02:15
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0