Dagen som gått

Vad gör vi här på Matteses egentligen? Ja, jag kan ju berätta vad som hänt idag...

Det hela började med en sovmorgon. Det är helt ok att göra så, för det är inte en massa saker som ska arrangeras nu. Sen blev det lite frukost och Ordfejden. Jag tänker inte tala om vem som vann och med hur mycket... Efter det var det lite allmänt hängande och så, lite softande i förmiddagssolen med Björn (vår hyresvärd, för den som inte vet). Efter det lade jag mig på en filt för att njuta av solen som för en gångs skull var framme, medan Jan-E började ansa och röja i syrénen som hotade välta Björns gärdsgård. Efter ett tag gjorde jag också en insats och började släpa grenar till rishögen. Sen var jag tvungen att slita mig (vilket jag dragit ut på, eftersom jag konstigt nog tyckte det var så trevligt att dra runt på syréngrenar och skottkärra (eller underligt kanske det inte är egentligen, tycker om vara ute och jobba lite fysiskt då och då)) för att dra mig mot skolan och noret, i syfte att kolla post och sortera sopor respektive handla mat. Men Björn skulle också in till noret, så jag fick åka med honom. Nice.

Väl hemma fortsatte trädgårdsarbetet. Vi har snart grävt fram hela det forna potatislandet. Så småningom krävde magarna mat, så Jan-E gjorde en pastasallad med hemmagjord pesto som vi åt ute. Efter ett tag kom Björn förbi och blev bjuden på lite sallad som han tackade ja till. Vi satt där och pratade ett tag och till slut hade Björn trollat fram tyg till Jan-E:s piltavla och en symaskin dök också upp. Det är en man med resurser det :)

Efter att jag krattat lite gick jag in till min käre make som bestämt sig för att prova fritösen vi fick i present. Satt en stund och läste i Tolkkunskap tills jag tröttnade. Och nu sitter jag här och äter nyfriterade chips.

En del skulle nog aldrig vilja byta sin dag mot min (ja, det finns några personer jag har i åtanke ;) ), men jag är riktigt nöjd med min dag! Jag hoppas att du är lika nöjd med din :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur blev peston? svår?

2009-07-22 @ 21:55:16
Postat av: Marre

ingen aning, det var j-e som gjorde den medan jag var ute på gården.

2009-07-23 @ 11:39:17
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Theresé

Jag tyckte det lät som en soft dag! Vill också vara ute i en trädgård och pyssla :)

När börjar ni skolan?

2009-07-24 @ 11:28:49
URL: http://theresesievanen.blogg.se/
Postat av: Marre

Ja, här tar vi det soft, som omväxling ;P



Skolan börjar 24 aug om jag inte minns fel.

2009-07-24 @ 15:02:47
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: erica

låter som en fin dag =) jag har varit och köpt odjursbekämpningsmedel (långt ord) nu ska de små tveeggade stjärtarna dö!!! - vi har dom nämligen lite sporadiskt innomhus, nåt jag hoppas ni slipper uppleva =)

2009-07-24 @ 17:04:56
URL: http://icsiam.blogg.se/
Postat av: Marre

Lycka till med dödandet, Erica!

2009-07-24 @ 20:46:24
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0