I söndags blev jag bortrövad till en öde ö

Det blev en möhippa ändå :) Och vilken skön möhippa sen! Jag har kompisar som vet vad jag gillar gissar jag på ;)

Det hela började på söndagseftermiddagen. Helt plötsligt kom en skock människor, satte på mig ögonbindel och förde ut mig till bilen (eller enhjulingen?). Därefter följde en biltur förbi röda hus med vita knutar, en björk, smörblommor, pingviner m.m. Det var vad mina kidnappare sa i alla fall... Till slut stannade vi. Jag leddes ut ur bilen och ner i en roddbåt, som jag skulle ro! Fortfarande med ögonbindel på kan tilläggas... Jag blev hela tiden instruerade åt vilket håll jag skulle ro och till slut kom vi fram. Väl ur båten fick jag ta av mig ögonbindeln och fick se Vaverön. Det är ett naturreservat med lite övernattningsstugor, bastu, grillplats m.m. Mysigt värre! Men Malin verkar ha en förkärlek för att hoppa ner på blöta platser, vilket hon gjorde även idag... Men tydligen skulle jag också doppas ner! Johanna utmanade mig (vilket de visst fick göra hela dagen) på bad, jag skulle först i och sist upp! De hade ju fått med sig mina badkläder och allt, så det var ju bara att lyda... Så, årets första dopp avklarat och jag säger bara en sak: Siljan är kall året runt! Sen var det god mat i långa banor som gällde! Åh, det känner mig de där ;) Fantan var t.o.m. röd. Hm, jag har kanske inte sagt vilka "de där" är... Det var Henke, Malin, Emma, Johanna och Anna. Härliga töser.

Ja, det var en underbart härlig möhippa! Och tändstickorna glömdes ju inte heller ;)

Tack, allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0