Får det lov att vara en... erhm... julstjärna?

Ja, idag har jag gjort något som jag aldrig förut gjort en dag i mars - jag har bakat julstjärnor. Eller joulutähtiä/joulutorttuja som de heter på originalspråk. Och som ni kanske kan lista ut av namnet hör de hemma under kategorin Jul. Visserligen hade jag mina skäl till att baka dem idag, men det kändes onkeligen konstigt att sitta och knapra på en julstjärna och dricka julmust när jag väldigt väl visste att julen sedan länge är förbi... Det värsta är att jag har låtit mig påverkas av en viss fästman: nuförtiden kallar jag dem inte bara vid deras rätta namn, utan också för hitlerkakor. Ja, jag känner mig lite hemsk... Bilden kanske är en ledtråd till varför, även om det är mer uppenbart innan de blivit gräddade.



Kommentarer
Postat av: Theresé

hahhaah, det var det roligaste idag! Du gör verkligen fina julstjärnor med viss influens av hitler? ;)

Min mormors stjärnor ser inte riktigt ut sådär :D

2009-03-15 @ 00:14:29
URL: http://theresesievanen.blogg.se/
Postat av: Marre

Men det är ju så de ska se ut... :( Ack, min barndoms julstjärnor har blivit besudlade av nazismen...

2009-03-18 @ 22:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0