Onsdag kväll

Sitter här bredvid min härliga fästman. Båda sitter och knapprar på varsitt tangentbord (att ha en bärbar dator är inte så tokigt alla gånger) och det är bloggar, skolarbete, bilddagboken, MSN m.m. Jag tycker om det, att sitta och göra någonting för sig själv, men ändå tillsammans.

Fram till ganska nyligen var jag lite skeptisk till bloggar och bloggande. Inte för att jag läst särskilt mycket bloggar, men alla hör väl hört om alla dessa modebloggare och ordbajsare som tjänar ohyfsat med pengar på sina skriverier. Så då drog jag alla över en kam. Logiskt, hrm. Sen tog jag mig faktiskt tid att läsa en eller annan blogg när jag letade lite inspiration och tips till bröllopet (om du undrar så finns det otaliga bloggare som behandlar ämnet bröllop!). Och hux flux var det några av mina vänner som tydligen hade börjat blogga, vilket var en glädjande nyhet eftersom jag då kunde följa deras tankar och funderingar i vardagen och läsa vad som hände bl.a. där borta i de gamla hemtrakterna. Bloggar verkar ju kunna vara ganska trevliga ändå kom jag fram till till sist. Så varför inte göra ett försök själv? Sen så är jag ju lite realistisk, jag vet att jag inte kommer ha en drös med folk som läser mina inlägg, men det kan ju ändå vara kul att skriva lite, och om inte annat så kan man ju låtsas att man kan skriva ;) Under tiden fortsätter jag att läsa bloggar som jag tycker om. De jag faktiskt inte tycker om är det ju inte så svårt att låta bli att läsa.

Och när vi ändå pratar om bloggar: besök gärna underbaraclaras blogg (http://www.folkbladet.nu/?cat=89). Bra läsning! En tjej som bloggar om allt möjligt: mode, matlagning & bakning, tro, pyssel, bloggande, miljömedvetenhet, självförtroende etc. Det är ofta uppmuntrande och skön läsning med god eftersmak :)

Kommentarer
Postat av: erica

det är ett underskattat nöje att umgås utan att umgås =)

2009-03-12 @ 10:18:45
URL: http://icsiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0