Lugnet infinner sig

Så där ja. Som jag skrev förut: nu är det slut. Nu, för första gången på några dagar, kan jag koppla av. Nu behöver jag inte packa, inte städa någon lägenhet eller skynda iväg till ett uppdrag. Min nästa tid jag har att passa är om ca två timmar, då jag ska med tåget hem. Så nu sitter jag vid en TC-dator och bara hänger, tar det lugnt. Skönt.

Jaha, så ska man åka ifrån Uppsala. Nu har jag ju vant mig, börjat hitta och jag tycker ju faktiskt om den här staden. Jag tycker om att ta genvägen över kyrkogården, speciellt när solen lyser och löven är eldfärgade. Jag tycker om att se domkyrkans torn nästan var jag än befinner mig. Jag tycker om att se alla olika människor och ibland höra annat än svenska.

Och lägenheten som varit mitt tillfälliga hem i en månad ska nu övergå till dess rättmätiga invånare. Jag är verkligen tacksam att jag fått använda D:s lägenhet under praktiken, att bo på vandrarhem har inte lockat, speciellt efter förra praktiken... Jag har haft ett ordentligt kök och sluppit dela badrum med någon. Skönt.

Som sagt, hemfärden hägrar. Tåg i drygt ett par timmar. Under sista biten, Borlänge - Leksand, får jag sällskap av en go'ing, närmare bestämt Henke. Sen hem till Matteses. Då ska jag krama om min Jan-E. Och somna i min egen säng. Mmm...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0