Glest

Ja, glest är det mellan blogginläggen nu, för skribenten jobbar. Den här veckan och förra veckan var mina enda helt lediga dagar lördagarna, så det är en del nu. Jag semestervikarierar på Gåvan (en butik som SDR äger) mån-fre, 10-17, samtidigt som jag frilansar som tolk. Det sistnämnda är jättekul, känns knappt som att jobba (förrän man kommer från uppdraget och inser att klockan är mycket, man är hungrig och hur trött som helst), medan butiksjobbet inte är riktigt lika kul. Det har ju sina höjdpunkter, när det kommer kunder man känner och så, när det ska pysslas med varorna i butiken. Men det är ju inte livat i affären om man säger så, så det mesta jag gör är att packa ihop julkort. Varken roligt eller ergonomiskt. Resultat: uttråkad Marre med en rygg som gör ont. Blä. Nåja, bara två dagar kvar. OCh det är ju faktiskt jobb, så jag borde väl inte klaga.

Resten av tiden flyger iväg... Det dyker liksom upp saker att göra, om inte hemma så på bortaplan. Det är trevligtheter det mesta, så det gör inte så mycket, men lördagen är efterlängtad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0