Estocolmo

Befinner mig den här helgen i Stockholm tillsammans med Jan-E. Vi bor i Ninas och Johans lägenhet. För oss själva. Vi skrämde helt enkelt bort dem. Eller nä, de var vänliga nog att låna ut sin lägenhet medan de bor annorstädes. Vi tackar och bockar.

Vi anlände igår kväll, lagade lite mat och bara tog det lugnt med Nina innan hon stack. Idag har Jan-E och jag trampat runt i Stockholm lite. Köpt lite presenter, handlat lite på SF-bokhandeln såklart (Jan-E har hittat en zombie-serie som jag tror han kommer börja samla på, inget för mig men den verkar ändå relativt bra) och sprungit på några vi känner. Dessutom har jag för första gången ätit sushi (tog en rätt som hette Mirin, det kändes rätt, hihi ^^). Sen har vi fått konstaterat för oss att det är lönlöst att fortsätta jakten på en ny och fungerande adapter till vår externa hårddisk, det är lika bra att köpa en ny extern och sätta in den gamla hårddisken. Suck... Jag hoppas innerligt att det går fort, för nu ligger allt som jag hade på min bärbara på den externa och det är omöjligt att komma åt...

Och ikväll blir det fest! Vi ska på Ninas 25 års-fest, äta gott på Patricia och sedan får vi se vad kvällen har att bjuda på. Jag tror att det blir riktigt kul! Förutom Nina, Johan och x antal för mig okända personer kommer också Cattan och Gabriel att vara där. Nice indeed :)

Ja, och imorgon ska jag få träffa Kott-... eh, Niclas igen. Nice det också. Sen blir det till att åka hem till Dalarna. Det ska bli skönt! Även om det är kul att träffa folk man känner, gå i affärer i Stockholm osv, ska det ändå bli skönt att komma hem till Leksand där folk inte är stressade och har bråttom hela tiden. Det värsta är ju att jag själv blir smittad av allt jäkt här... Usch. Men men, jag ska i alla fall njuta av allt det andra medan jag är här! Dock är det ju sant det som så ofta sägs: borta bra men hemma bäst!


Kommentarer
Postat av: Tee

ja visst är det så. Inget är så bra som hemma! :)

2010-03-06 @ 16:23:04
URL: http://theresesievanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0