Den svarta nyckeln

Ja, jag var ju på lajv för ett tag sen, men jag tog inte en enda bild tyvärr. Lite för trött för det. Ovanligt trött och slutkörd faktiskt. Nåja, som tur är finns det andra som har förevigat våra snygga karaktärer. Här kommer ett litet urval som jag helt utan ånger har tagit från kampanjens hemsida. Kika gärna in i fotoalbumet där, det finns fler bilder och det står där vilka som tagit dem också (jag var för lat för att skriva det här, sorry!)

"Den svart nyckeln", som lajvet hette utspelade sig i Margholien, det var en händelse som samlade många högdjur i furstendömet. Magi av olika slag möttes på Högmyren, vars ägare stod som värdfolk. Ondingar i olika former, intrigierande på hög nivå, flådig mat i väldigt många sittningar, spioner, märkliga varelser, rustningsskrammel... allt i en härlig kompott! Jag har faktiskt inte så stor koll på vad som egentligen hände på lajvet, jag var för det mesta upptagen med att hacka grönsaker, röra i grytor och kavla ut smördeg, men märkliga rykten nådde även köket: bl.a. att überbadguysen hade poesiafton ute i salen, eller vad det nu var de pysslade med :P


Den slemmige doktor Igel, spelad av en av de fenomenala arrangörerna: Theo


Nestor, högst i rang efter Fursten själv.


Suss spelade vackra och flirtiga Iasmina di Verenza.


Generalmajor Järv


Elsa - en av försökspersonerna


Den tillfångatagna alven som... eh... gått in i en dörr.


Och sist men inte minst en bild på oss kökisar! Jag ser så lagom road ut på den
här bilden :P Överklänningen är lånad från Suss, hon är verkligen en evig
källa till lösningar ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul med lajv-bilder! :D Jag tycker att det ser häftigt ut med lajv, men jag är så dålig på att improvisera att jag knappast skulle kunna syssla med sånt själv. Men det verkar kul att få klä ut sig. ;D



sv: Ååh, vad genuint och mysigt det låter. :D Ni hade tur som hittade en sån fin lägenhet.

2010-11-26 @ 23:37:25
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Marre

Det är häftigt! Och kul på alla sätt och vis :) Egentligen är jag inte ett dugg duktig på att skådespela och improvisera, men på något sätt blir sådant lättare när man har alla dessa duktiga och underbara lajvare kring sig.



Ja, verkligen jättemysigt är det! Vi är så nöjda med vår lilla boning ^^

2010-11-27 @ 17:51:23
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0