Weekend i Margholien

Ja, lajvrapport utlovades ju. Kortfattat kan jag ju säga att det inte var en av mina bästa lajvupplevelser... Jag spelade ännu en gång piga i köket (piga på tre av fyra thulelajv, jag börjar ana ett mönster...) och som sådan har jag en förmåga att kanske överarbeta ibland. Det här med vila, mat och vatten kommer lite i skymundan, vilket varje lajvare vet är klassiskt dåligt. Så på lördagen, efter att tydligen gått runt och serverat blek, tomögd och inte så värst stabil (det är lite roligt att höra andras perspektiv på en själv ibland), hade jag en utmattningskollaps. Faktiskt gick det så långt att en av arrangörerna portade mig från köket. Jag var så förbi att jag till och med, upprepade gånger, tackade nej till choklad! Då kan ni ju ana hur illa det var ;)

Men, här kommer det fantastiska med lajv i thulevärlden: jag mådde visserligen långt ifrån bra, grät en bra skvätt av ren utmattning och kände mig allmänt kass, ändå känner jag efteråt att jag vill ha mer lajv! De gånger det hänt liknande saker i andra föreningar och kampanjer har jag bara blivit opepp på mer lajv, suget och inspirationen har försvunnit, men med Thule är det annorlunda. Till stor del tror jag att det beror på att det är så himla underbara människor som är inblandade. Och det gör grymt mycket! Så tack alla thulelajvare för ännu en härlig upplevelse!

(Bilder kommer. Tog inga själv, men jag tänkte sno lite från hemsidan så småningom.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0