Frisyren

Mitt hår är knepigt. Det här med att man kan göra en massa snygga frisyrer när man har långt hår? Ha! Inte här inte. För det första är mitt hår etappklippt, vilket innebär att det är svårt att tex fläta. För det andra är mitt hår ganska tungt och glatt, vilket i sin tur innebär att en uppsättning har svårt att hålla sig på plats, även med diverse produkter som spray, mousse eller vax. Så, för att göra det hela ännu mer omöjligt kombinerade jag häromdagen de två: flätor och uppsättning. Margaretaflätor tänkte jag mig. Det ser ut lite så här, bilden snodd härifrån.



Tjusigt, tänkte jag. Jag gillar flätor och det här verkar vara en frisyr man kan variera ganska mycket. Men ni minns kanske vad jag skrev alldeles nyss? Flätor, uppsättningar: no no. Resultatet? Så här:



Inte riktigt en hit, nej. Suck. Flätorna gick bara att fläta halvvägs och frisyren tyngde ner sig själv, trots massvis med hårnålar och spray. Kan inte någon tipsa mig om bra frisyrer för mitt hår?

Kommentarer
Postat av: E-K

Nix. Har samma problem. :( Fast tofs funkar ju, kul, kul...

2011-02-23 @ 20:54:34
Postat av: Tee

Jag är sämst på att göra frisyrer. Tyckte ändå att ditt försök såg helt okej ut! :) Du är söt oavsett!

2011-02-23 @ 21:45:38
Postat av: Marre

E-K: Klassikern... Men lite varition hade inte varit fel. Alls.



Tee: Tack :)

2011-02-25 @ 10:13:07
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Helena

Hm, har inte mkt erfarenhet att komma med. Men sök på internet vettja!

2011-02-28 @ 09:30:44
Postat av: Marre

Helena: Säger du det? ;) Får ta och fråga frisören på fredag, där kanske man kan få några bra tips.

2011-02-28 @ 10:09:08
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Har ju själv långt hår men har faktiskt hittat ett gäng användbara tips på youtube. Vet inte hur de fungerar på uppklippt hår. Annars så rekommenderar jag flätor av olika slag och storlekar. Och känner man sig riktigt duktig: massvis med hårnålar och spännen (allt för att slippa produkter man måste tvätta ur för att bli sams med håret igen). Lycka till

2011-03-06 @ 22:46:37
Postat av: Marre

Just flätor är ju lite knepigt i uppklippt hår, men håller man sig till smala flätor funkar det ju någorlunda. Håller med dig där, tycker bra mycket mer om hårnålar än exempelvis spray. Ibland får man dock ta till allt man har för att få det att stanna kvar, tyvärr.

2011-03-07 @ 09:59:14
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0