En stol till huset

Ute yr snön. I vedspisen sprakar en munter lite brasa. Det är tyst, förutom elden, klocktickandet och tangentknapprandet. Jag njuter.

Igår var jag borta hela dagen i Gävle. Det blev Ikea-besök (köpte dock inget förutom lunch), jobb och loppisrundor med Peter. Det var ena knepiga loppisrundor... Jag var på jakt efter lite möbler, bl.a. byrå till sovrummet. Dessutom hade jag bestämt mig för att inte köpa på mig annat, eftersom vi inte ens packat upp allt än och har en himla massa prylar att sortera och sortera bort. Så det blev som vanligt när jag är ute efter något särskilt: det hittades inte särskilt mycket. Jag kom till slut hem med en brödform och en stol. Brödformen hade jag tänkt köpa för ganska länge sedan och en femma kändes helt överkomligt att betala för den. Den ska jag sätta små julblommor i när det blir säsong. Stolen köptes eftersom vi hyr delvis möblerat och vi vill fasa ut deras möbler sakta men säkert. Dessutom har en av deras stolar gett upp.


(Tyvärr överensstämmer färgen på panelen här på bilden
inte verkligheten, den ska vara dalagrön, vet inte hur jag
ska rätta till det.)


Sen har jag alltid velat ha udda stolar, varför ska alla se likadana ut? Nu är detta ett steg på vägen...

Kommentarer
Postat av: Tee

jättevacker stol!

2011-02-04 @ 19:55:27
Postat av: Marre

Eller hur? Riktigt nöjd är jag :)

2011-02-04 @ 22:22:45
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0