Tygval

Om två veckor ska jag ha sytt färdigt en hel cordov-outfit och jag har inte ens valt tyg än! Hur ska detta gå...

Jag brukar vanligtvis beställa från Korps, men den här gången provar jag Handelsgillet. Inte för att jag på något sätt är missnöjd med Korps, verkligen inte, men jag tänkte att det kan ju vara bra att prova andra alternativ någon gång också.

Så, välja tyg alltså... På hemsidan står det att man ska utgå från "glada naturfärgade ylle- och linnetyger" (vilket innefattar allt från grönt och brunt till blått och brunlila). Dock har jag lagom mycket stuvar hemma för att kunna göra ett par hosor, så egentligen behöver jag bara fundera på vad jag vill ha för färg på dem (blått eller grönt) och vilket tyg jag ska köpa till min kjortel. Resten, alltså brokor och underkjortel, behöver inte vara i något mer märvärdigt än oblekt linne så där är ju valet ganska enkelt. Dock är det tillräckligt många val för att jag ska ha svårt att bestämma mig: grönt eller blått nertill och vad upptill? Jag märkte i och för sig att en hel del av de tygerna jag har att välja mellan faller bort direkt pga priset. Jag tänker inte köpa överskuren kläde för 1050:-/metern. Faktiskt.




Kommentarer
Postat av: E-K

Visst har du haft grönt förut? I så fall kan det väl vara roligt att ta blått den här gången.

2012-04-20 @ 15:23:15
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Marre

Har haft både grönt och blått i varierande grad. Funderar på blå hosor, eftersom det tyget är lite tjockare = varmare.

2012-04-20 @ 16:41:46
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0