Pluggeliplugg

Jo, den där kursen då, som jag skrev om i förra inlägget... Den har börjat och jag är mitt uppe i första uppgiften och jag sliter mitt hår och undrar vad jag gett mig in på. Samtidigt är det väldigt spännande! Jag går nämligen en distanskurs som heter Illustartionsteckning, ojoj! Den är på tio veckor och vi kommer få sex olika uppgifter som vi ska lämna in och få kommenterade av både läraren men också av våra kurskamrater.
 
Jag är som sagt mitt uppe i den första uppgiften och det är sannerligen inte lätt! Just nu är det en websideillustration vi ska producera, men inte vilken illustration som helt: det ska vara till ett band (fast inte på riktigt då) och således återge känslan i deras musik. Det är mycket, mycket svårare än vad jag trodde att det skulle vara! Jag har ju illustrerat musik förut, men då bara för min egen skull och med de associationer jag personligen fått och sedan spunnit vidare på. Nu är det tänkt att det här ska kunna representera bandet och deras musik. Hade det bara varit en låt skulle det varit lättare. Dock har jag en idé jag skissat på som skulle kunna bli bra, men det är ju inte alls säkert. Imorgon ska jag försöka genomföra den och jag håller verkligen tummarna för att det ska bli bra! Det blir inte bara tecknande, utan lite foto också. Slänger eventuellt upp det här på bloggen sedan, vi får se. Jag är så sjukt nyfiken på vad de andra kommer att lägga upp sen! Och vad man kommer få för kommentarer och konstruktiv kritik.
 
Som sagt, jag undrar ju lite vad jag gett mig in på... Jag kan ju inte sådant här! Gestalta på papper något som någon annan vill förmedla; jag kan ju knappt gestalta det jag själv vill ha fram! Och jag kan inte fylla ut en bild, och-... Jag känner mig så underkvalificerad att gå den här kursen. Dessutom kostar den en bra slant, så man vill ju liksom inte misslyckas. Dock är vår fantastiska lärare väldigt mån om att vi ska ha kul och inte känna någon prestationsångest, så det känns ju som en lättnad faktiskt.
 
Så, för att summera känslorna för kursen än så länge: lite skräckblandad förtjusning, läskigt men spännande.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tee

Det fixar du vännen, du är duktig och kreativ det vet jag! :)

Svar: Tack, fina du!
Marre

2013-09-23 @ 19:47:36
URL: http://cupcaketee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0