Valkompass

I år är det valår, dags att försöka klura ut vad man ska rösta på! Här kommer en liten genväg: Svenska Dagbladets Valkompass. Den består av 25 politiska sakfrågor som man får instämma eller vara emot i olika grad. Är man inte så insatt i själva frågorna kan man klicka på Mer om frågan och får då upp en liten sammanfattning om vad frågan egentligen handlar om och olika argument för och emot.
 
Jag testade och blev inte så förvånad över resultatet. Eller jo, lite förvånad blev jag över hur jämnt det ändå var mellan de olika partierna för min del. Jag trodde att det skulle skilja mycket mer än vad det gjorde.
 
I vilket fall, ta och testa du också!

Kommentarer
Postat av: E-K

Nu har jag gjort den, och jag gillade att man kunde välja till lite extra-grejer i efterhand för att få ett bättre resultat. Sedan blir det ju lite förenklat när det bara är en fråga om de saker man är mest intresserad av.

2014-04-27 @ 19:27:08
URL: http://emmakaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0