2014

Man vet ju aldrig vad som hända skall, och just inför det här året är det mer aktuellt än på länge! 2014 kommer handla mycket om framtiden, funderingar och tankar och att göra slag i saker. Hur vill vi i familjen ha det i framtiden och hur kommer vi dit? Hur vill vi ha det individuellt? Vilka möjligheter finns? Begränsningar? Det funderas och diskuteras, dock kanske lite mer konkret än vad det verkar i den här texten... Men det känns inte riktigt läga att tala om för hela världen just nu, vi får se vad som händer och vad vi bestämmer oss för.
 
Det som är bestämt är i alla fall att jag kommer fortsätta jobba som vanligt under våren. Sommaren betyder ju alltid stor dipp jobbmässigt för mig, så vi funderar på att komma ner till västsverige för en lite längre period då, men då är det lite annat som behöver lösas först. Vi ska söka förskoleplats till Lea för hösten, men vi får se om vi kanske skjuter på starten lite till ändå. För Jan-E:s del ser det ut att vara plugg som framtiden till stor del handlar om, men inget är ju hugget i sten. Sen har vi en hel del annat, både mindre men också större, som vi funderar en hel del på som sagt. Om det är något som kommer dyka upp här återstår att se.
 
Åh, och en sak som jag hoppas mycket på för 2014: att jag ska fortsätta - och gärna utöka - mitt kreativa skapande! Jag fick ju en liten spark i baken i och med kursen jag gick och jag vill inte att det ska hamna på is ännu en gång! Jag skulle vilja ha tid att försjunka in i block och pennor, gå en aquarell-kurs, inspirera och bli inspirerad, prova nya saker...! Det hade varit så härligt!
 
Och på tal om roliga saker så ska jag försöka komma iväg på något - gärna några! - lajv också. Jan-E var ju på ett fett storlajv i somras, men jag har inte lajvat på alladeles för länge (ok, jag fick lajva lite i några timmar i våras, men det räknar jag inte riktigt. Dels var det väldigt kort tid jag var med (punkterat av en massa amningspauser!) och dels var det så mycket som gick fel och bara kändes så dåligt efteråt), så nu är det sannerligen på tiden! Tråkigt nog handlar det löjligt mycket om tid och pengar just nu, många lajv har liksom en tendens att vara långt bort och jag har liksom inte tiden att fixa med utrustning så att det blir klart på en vecka... Men jag håller tummarna att 2014 ska bli ett bra lajvår!
 
Ett sannerligen gott nytt år önskar jag er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0