Fredagkväll och här sitter jag och gnäller

Klockan är nu nio på fedagkvällen och alldeles snart ska jag gå och lägga mig. Lång jobbdag imorgon, då jag antagligen kommer oroa mig över barnets eventuella föräldralängtan (maken är på lajv så jag har ordnat barnvakt) och matvägran (något hon började med samtidigt som hon började förskolan: är inte någon av föräldrarna med äts inget alls. Dock har hon börjat äta på förskolan nu, tack och lov!). Dessutom somnade ungen supertidigt, vilket säkerligen resulterar i just en supertidig morgon också. Håhåjaja... Innan helgen började levde jag i villfarelsen att jag skulle få ett par dagar hemma tillsammans med Lea - åh, så skönt! Men icke... Nåja, man ska ju dra sitt försörjande strå till den familjeekonomiska stacken. Men om jag ska klaga lite till så kan jag säga att det känns som att jag håller på att dra på mig en sådan där dryg förkylning också. Pepparmyntste, ibumetin och sömn!
 
Nä, nu har jag gnällt färdigt. Jag hoppas att ni alla får en bra helg! Och jag kommer säkert ocskå att ha det bra, även om det inte blev som jag tänkt med. Flexibilitet - that's the life of a frilanstolk!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0