2014

Vi har redan kommit en bit in på det nya året, men här kommer min årssammanfattning av 2014, månad för månad. Vissa månader har det inte hänt så mycket utöver det vanlig, ser lite trist ut, men det är väl så de gånger livet består av mycket vardag. Kanske inte så spännande läsning, men jag tycker om att ha det för egen del om inte annat.
 
Januari
Som vanligt är halva januari ingen fantastisk jobbmånad, men sedan rullar det igång. Vi börjar kika på förskola till Lea.
 
Februari
Jag anmäler mig till donationsregistret.
 
Mars
Jag går på teater och ser starka När vinterns stjärnor lyser här. Det blir semmeldag och jag gör en stats semlor helt från grunden på 2 timmar och 20 minuter. Jag ger blod och senare får jag ett sms där de berättade att mitt blod kommit till användning, det känns bra.
 
April
Vi fortsätter att kika på förskolor eftersom det tydligen inte gick att få plats på de tre förskolor vi valt. Sen visar det sig att det visst råkar finnas en plats på vårat förstahandsväl ändå. Vi går på den fantastiska Påskmusikalen - utan barn!
 
Maj
Jag börjar ett nytt jobb som personlig assistent vid sidan av tolkeriet. I slutet på maj har vi månadens höjdpunkt: Leksands medeltidsmarknad! Då huserar vi en massa folk och har en stor grillkväll. Det är en intensiv och trivsam helg tillsammans med en massa underbara människor!
 
Juni
Jag åker på mitt enda lajv för året. Det är ett bra lajv, även om jag själv inte är i högform. Min favoritscen utspelar sig mitt i natten ute i skogen - det är en del adrenalin i omlopp under en stund... Inte så mycket jobb, sommaren har ju börjat. Vi åker ner till västsverige och Jan-E börjar sitt sommarjobb i Göteborg.
 
Juli
Jag är föräldraledig och hänger med Lea på heltid medan Jan-E jobbar på hela juli. Dock hinner vi gå på Borås djurpark. på medeltidsdag på Hofsnäs och träffa lite vänner. Dessutom firar Jan-E och jag att vi varit gifta i fem år och ihop i tio - det blir parkpicknick med vänner! Jan-E:s jobbande får dock ett snöpligt slut: han får körtelfeber och blir inlagd på sjukhuset.
 
Augusti
Vi åker hem till Leksand och jag börjar jobba lite smått igen. Jan-E börjar plugga till lärare, samtidigt som han dessutom jobbar som lärare. Lea i sin tur börjar förskolan.
 
September
September rullar på med jobb, förskola, bilbesiktning... Mycket politik blir det, eftersom det ju är val den fjortonde september. Det blir regeringsskifte, men allt förmörkas av SD:s stora framgångar. I frustration går vi med i ett parti.
 
Oktober
Våran lilla unge är visst inte så liten längre: den elfte fyller hon hela två år! Jan-E är i Karlstad på dissektionshelg, samtidigt blir jag ju så klart överhopad av jobb. Mamma och pappa kommer och underlättar situationen lite.
 
November
Jag åker till Linköping och har det gött hos Anna och Stefan. Nu är det Jan-E:s tur att åka på lajv och som genom ett trollslag är det massor med jobb den helgen... Innan månaden är slut hinner vi med lite julmarknad.
 
December
Vi gör våra sista tappra jobbinsatser för året, och rätt som det är är det dags att åka till Linköping för julfirande. Sen drar vi till boråstrakten, träffar familj och insjuknar i magsjuka, hurra! Året avslutas inte med traditionsenlig bockbränning för våran del, utan en mycket stillsam hemmakväll med How I met your mother och en bytta Ben & Jerry's.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0