Snabbvisit i Stockholm

I förrgår stack jag till Stockholm, var där knappt ett dygn. Under den tiden hann jag med att strosa runt ett tag på egen hand i bl.a. Gamla stan (dock var det ingen höjdare att gå i butiker eftersom jag på en gång blev jättevarm...), träffa Sara och äta med henne, gå på Dramaten med nämnda Sara och Isabelle och sedan sova över hos Isabelle. Dessutom hann jag oväntat springa några personer jag känner och tappa korken till min glasflaska. Jag brukar inte vara särdeles förtjust i Stockholm, men det känns som att det inte var så farligt den här gången. Vem vet, kanske jag en dag kommer tycka om Stockholm?
 
En liten bit av Gamla stan.
 
Foto: Sara Domström
 
 Jag behövde inte känna mig helt bortkommen: lite kurbits gav hemkänsla!
Foto: Sara Domström
 
Men Dramaten då, det är ju inte varje dag jag är där (det här var andra gången i mitt 29-åriga liv). Det vi var där för att se var en teckenspråkstolkad uppsättning av Klanen. (Här kan du läsa mer om den.) Tyvärr hade man kunnat lösa tolkningen på ett bättre sätt, som det var nu stod tolken vid sidan av så att man var tvungen att välja mellan att titta på tolken eller på skådespelarna (se bilden nedan). Annars tyckte jag att själva pjäsen var bra. Intressanta karaktärer, även om skådespelarinsatserna var lite ojämna. Jag hängde ju med Isabelle hem efteråt, och hon är ju lite mer kunnig på teaterområdet än vad jag är, men vi tyckte ändå rätt lika kring bl.a. de olika skådespelarinsatserna.
 
Daniel och BIlly.
Foto: Sara Domström
 
Dagen efter var det dags att gå upp tidigt för att åka tillbaka till Leksand i tid till ett besök på mödrahälsovården för att kolla så att Kiwi växer som hen ska och att mina olika värden ser bra ut (vilket de gjorde). Tur att man kan sova på tåget, för det blev inte många timmars sömn...
 Frostigt landskap utanför tågfönstret.
 
Tack Stockholm för den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0