Musiktips

Tänkte att jag skulle tipsa om lite musik idag. En artist som jag börjat lyssna på relativt nyligen är Sofia Jannok. (Möjligheten finns att ni hört hennes samiska version av Waterloo på Melodifestivalen i år.) Hon är en tjej från Gällivare som sjunger på både engelska och samiska. Sofia Jannok har en egen stil på sin musik, oftast med en känsla av natur tycker jag. Två nyckelord när det gäller hennes musik är passion och kontrast. Hennes passion för musiken hörs helt klart, genom musiken och sången. Kontrasterna tycker jag om, t.ex. moderna toner blandat med jojk. Besök hennes sida och lyssna lite! En av mina favoritlåtar är Liekkas; lugn, skön, stämningsfull, vacker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0