Måttband, kilar och nålar

Idag har jag krupit runt på mitt golv, mätt, klippt och pusslat. Till vilken nytta då? Jo, jag syr medeltidskläder. Nästa helg är det medeltidsmarknad och jag tänkte - lite väl optimistiskt kanske - bli klar med en ny överklänning tills dess. Jag är i ärlighetens namn lite imponerad över mig själv om jag tänker efter. Jag är ingen hejare på att sy, jag misslyckades till och med när jag i gymnasiet skulle sy en liten påse... Men innan jag följde med på mitt första lajv var jag ju tvungen att ha lite kläder, och då var det inte mycket mer med det än att Suss helt enkelt lärde mig hur jag skulle göra. Som tur är för mig, är det relativt enkelt att sy medeltidskläder. Dock kan jag ha en förmåga att försöka göra allt överdrivet nogrant för att det inte ska bli fel. Det är ingen bra taktik om man inte har obegränsat med tid och tålamod, så jag har fått lära mig orden

det måste inte vara perfekt.

Jag har också insett att det faktiskt inte blir perfekt heller med den attityden ;) En annan sak jag upptäckt är att de orden går att applicera på ganska mycket annat också. Till exempel bröllop...


Kommentarer
Postat av: E-K

Nix, allt måste inte vara perfekt, och precis - det blir inte det heller när man tänker så. Tyvärr. Å andra sidan blir det sällan perfekt annars heller... Så varför försöka?





...sa I-Or...

2009-05-26 @ 20:52:44
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: susanne

BS, ert bröllop var minsann så perfekt då...

2010-08-31 @ 10:42:13
URL: http://vildros75.blogspot.com
Postat av: Marre

Naw, tack! ^^

2010-09-01 @ 10:28:08
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0