Lajvförberedelser

Nu har jag suttit här och slitit med rollformuläret till nästa lajv (Vid vägens ände). Äntligen klar. Det är den jobbigaste biten med lajv, det här med att skriva ner vem ens roll är, personlighet, inre motivation, tankar och känslor. Men nu är det gjort! Jag ska åka som värdshuspigan Ella, samma roll som jag spelade för ett par år sedan på Skuggor i snön. Det ska bli kul! Lajvet pågår 12-14 februari och innan dess ska jag hinna med att göra lite förbättringar när det gäller kläderna. Oftast brukar jag vara i någorlunda god tid på klädfronten, men den här gången har jag helt enkelt inte fått tummen ur. Dags att sätta igång snart...

 


Så här glad kan man vara efter ett
lajv när man spelat
Ella.



Och så här trött kan man vara efter
ett lajv när man spelat Ella.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0