Live Avatar Role Playing

När jag hade min lilla föreläsning om lajv i skolan fick jag frågan om jag trodde att det nu för tiden fanns Avatar-lajv, i och med den filmens stora succé. I min enfald svarade jag att jag inte trodde det. Fel! Ett tag senare, på medeltidsmarknaden, hörde jag en kille säga att han skulle på Avatar-lajv. Där ser man. Jag har dessutom sett bilder på Facebook där folk är blåmålade och misstänkt lika na'vi.

Sen har vi ju det här youtubeklippet nedanför. Jag har dock en stark aning om att det är parodi, faktiskt. Jag hoppas det i alla fall...




Kommentarer
Postat av: Malin

Ha Ha Ha :)

Parodi eller inte, så länge jag få le är jag glad ;)

Men samtidigt undrar jag, om ett "vanligt lajv" hade filmats och så... är min reaktion nu samma som vad andra tycker om det?

2010-06-19 @ 10:53:31
Postat av: Maria

Haha, vad häftigt. :D Med tanke på hur många det var som ville vara en Na'vi efter Avatarpremiären är det kanske inte så konstigt att folk börjat med Avatarrollspel också.



sv: Grön mehukattisaft är ju bäst! :) Pappa brukar kalla det för "kylarvätska", för han tycker att det ser ut som sån.

2010-06-19 @ 17:13:11
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Marre

Malin: Ja, man behöver ju inte spekulera egentligen, så länge det får en att le :) Det är ju en bra sak, eller hur?



Maria: Egentligen är jag ju inte förvånad om folk vill lajva na'vi, men det verkar ju grymt opraktiskt att lajva kroppsmålad, med svans osv, när man dessutom ska skutta runt i skogen hela tiden.

2010-06-19 @ 17:53:44
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0