Honey, I'm home!

Ja, hemma. Äntligen hemma! Jag trivdes jättebra på min praktik i Jönköping och kunde jag fortsatt den och samtidigt fått bo hemma skulle jag nog ha fortsatt min praktik i... ska vi säga 13 år till. Men den kombinationen är ju lite svårlöst, så det är väl den bästa lösningen som gjorts nu. Och lika bra det, för åh! vad skönt det är att vara hemma igen! Sova i vår säng, kasta tvätt i vår tvättkorg, diska vår disk i vår diskho... Jag blir lycklig av att kunna sitta i lugn och ro vid vårt köksbord och äta en macka, lyssna på Sofia Karlsson och titta på hackspetten utanför fönstret. JAg tycker till och med att det är småtrevligt att packa upp mina saker (inte för att jag är klar på långa vägar, sådant kan ta ett tag... :P) Att det regnar gör inget. Det går det bara ännu mysigare att krypa ner i soffan under en filt med ett gott te (påskte med mjölk och honung, mums!).


Att sitta i godan ro och äta kvällsmacka - hemma!-
är sannerligen inte helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0