Smells like victory

Signmark, som kom tvåa i finska melodifestivalen, hörde jag talas om för första gången när jag var på Dövas dag i Vänersborg för några år sedan. Där och då uppträdde Signmark. Jag var inte svårövertalad: han var bra! Att kombinera musik och teckenspråk är inte så hemskt ovanligt, men oftast handlar det om rena översättningar av populära låtar. Men den här killen gjorde sin egen musik, på teckenspråk! Pappa gav mig Signmarks första skiva. Inte min musikstil egentligen, rap och hiphop och sådant, men bra texter var det ju. Sen såg jag tema: dövkultur på SVT där bl.a. Signmark var i studion och körde ett par låtar från sin nya skiva, som jag nu är sugen på. Och det var låtar som fastnade och nu har jag lyssnat bra mycket på "Smells like victory". Inte bara skön låt utan en grymt bra video också. Se och lyssna själva!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanon!! Men nu blir man ju full med frågor...Är han som skrivit låten döv? Tecknar han på Finska eller Engelska? Har massa frågor till men dom tar vi på annandagen! Pöss Faster U

2010-11-19 @ 12:52:33
Postat av: Marre

Bra frågor som jag inte har stensäkra svar på. Kika på http://www.signmark.biz/site/ och se om du kanske hittar svar :)

2010-11-20 @ 12:40:08
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha är Du medveten om att sidan är på finska? Skrattade gott!!

Pöss Faster U

2010-11-25 @ 17:39:32
Postat av: Marre

Hm, tänkte inte på det :P

2010-11-25 @ 21:27:34
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0