Sparv av Zaardras på papper

Igår kom pennor och papper fram, efter att ha stått oanvända alldeles för länge.



Jag blev inspirerad när jag läste Valhall-seriealbumen. Mjuka, enkla linjer. Det blev en väldigt enkel bild av olika anledningar. Det var ju längesedan jag höll på och då skulle något avancerat och svårt nog vara lite avskräckande. Dessutom ville jag prova mina ProMarkers igen, som jag inte fått någon ordentlig kläm på. Det blir fortfarande "fläckigt" när jag använder dem, någon som vet hur jag ska få bukt med det? Har ju sett mången fin teckning utan de här "fläckarna", men jag vet inte hur folk lyckas med det.



Jag försökte som sagt hålla det ganska enkelt, men utan att det blev stramt (och oj, vad pretentiös jag låter...). Om någon undrar vem detta ska föreställa så är det Sparv av Zaardras, en roll som jag spelade på ett lajv för snart ett år sedan. Anledning till att det blev just ett lajvmotiv var nog att jag hela den dagen hade lajv-abstinens. Ni vet, det börjar bli vår och man vill ut i skogarna igen, man minns tidigare vårlajv osv. Tyvärr har jag inga inplanerade lajv nu i vår eller sommar, men jag har hört ryktas att det ska arrangeras ett lajv sent i sommar/tidigt i höst som jag vill åka på! Tålamodsprövande...

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Wow, så bra du är på att teckna! :D

2011-04-22 @ 10:36:31
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Marre

Tack :) Kul att höra!

2011-04-22 @ 11:20:51
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0