Talangfull vän

Ibland känner jag mig extra stolt över mina vänner. Som idag, när jag lyssnade på en skiva som en gammal gymnasiklasskompis har släppt. Hon heter Gabriella och är en härlig, ödmjuk, rolig, klipsk och musikalisk tjej med underbart fint hår. I gymnasiet var vi några som ofta hängde i Shalom-rummet och det hände inte sällan att Gabbi plockade upp gitarren som alltid fanns där. Ibland blev det något egenskrivet, ibland något välkänt som alla sjöng med i. I vårat gymnasieprogram (vi gick samhällsprogrammet med språkinriktning) ingick en kurs som hette Estetisk verksamhet, där man skulle välja en estetisk inriktning. Av någon outgrundlig anledning hade jag valt musik. Mycket märkligt faktiskt, med tanke på att jag (utan att överdriva) är tondöv och saknar taktkänsla. I vilket fall var jag i samma grupp som Gabbi och ofta hände det att vi gjorde arbeten tillsammans med några andra tjejer. Ja, hon gick då inte av för hackor på de lektionerna! Hon var också med och sjöng på vår bröllopsfest, ett stort tack för det!

Och nu har Gabriella som sagt gett ut en skiva. Det var visserligen ett tag sedan den var helt ny, men jag fick den på nyårsafton och först idag har jag lyssnat på den. Helt såld direkt blev jag! Den heter In search of the other sock och innehåller fyra låtar. Jag tror att hon beskrev det som att det bl.a. lutar åt värdsmusik. Äh, jag är inte så bra på att artbestämma och beskriva musik, men bra är det! Inget som brukar spelas på skvalkanalerna i radio, men mer fyllt av liv och personlighet. Titta gärna in på Gabbis Myspace, där finns lite trevligt att lyssna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0