Blod

Jag var ett tag sen iväg och gav blod. Jag förstår inte varför det tagit så lång tid att få tummen ur! Blod behövs. Visst, man kan tycka att det är jobbigt med sprutor och så vidare, men det är faktiskt inte så mycket mer än otäckt. Man hjälper sina medmänniskor och förlorar liksom inget på det själv (förutom lite blod då...). Men ja, jag tycket väl inte att det var den mysigaste upplevelsen den veckan. Jag är vansinnigt smärtkänslig och hade tydligen väldigt lågt blodtryck vid tillfället. Men någon annan får faktiskt nytta av mitt blod. Så var lite solidarisk och medmänsklig: ge blod om du kan! Tycker jag i alla fall.

Här kan du läsa ett bra inlägg som berör ämnet och på geblod.nu kan du läsa mer om att ge blod om du är nyfiken eller vill bli blodgivare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0