Vad hände i Göteborg egentligen?

Ja, som jag själv redan påpekat har det varit ganska skralt med nya inlägg här på bloggen den senaste tiden. En av orsakerna är - som ni nog sett lite längre ner - att jag varit i Göteborg. Man kan ju undra vad i allsin da'r jag gjorde där, även om man nu inte behöver en specifik orsak för att åka till Göteborg tycker jag. Nåja, anledningen var den här gången att jag skulle på min andra Kristna Lajvare-träff. Så på fredagen satte vi oss i bilen, Jan-E och jag, och susade iväg i sydlig riktning. Körandet gick hyfsat bra, även om det var lite drygt att köra hela dagen när man är förkyld och inte känner sig så toppen i kroppen. Dessutom körde vi rakt in i en hagelstorm! Jag har verkligen aldrig varit med om maken till hagel. Det var absolut inte tal om att fortsätta köra i 90km/h, inte heller 70 eller ens 50. Vissa bilar stannade till och med vid vägkanten eftersom väglaget var så uselt och sikten likaså. Hagelkornen var enorma och det lät som att de när som helst skulle hamra sig igenom bilens skyddande skal. Men vi klarade oss och kom till slut in i Göteborg där jag lovat mig själv att inte köra bil igen inom en allt för snar framtid. Det gick dock bra trots snurriga på- och avfarter, förvirrande filer och alla dessa språvagnar (som jag tycker mycket om, tro inte annat, men det är inte så nöjsamt att köra bland dem) och till sist lyckades vi sent på kvällen anlända hem till Kalle.

Vi var fem personer som spenderade helgen med skönt häng, hantverk, kinamat, bön, lajvprat, lovsång och choklad. En väldigt avslappnad helg med underbart sällskap som disskuterar både lajv och teologi, det kan nog inte bli så jättemycket bättre! Helgen avslutade vi med ett gudstjänstbesök i Buråskyrkan. Jag har ju fördomar om både det ena och det andra får jag erkänna, men den dagen fick jag se en hel del av nämnda fördomar krossade. Härligt! Predikan handlade bland annat om att finnas, verka och missionera där ens passion finns. Klockrent budskap, tyckte vi! Det kändes som lite mer än bra tajming att vi fick just den här predikan den här söndagen när just vi samlats.

Inte lång tid efter det var det dags att dra sig hemåt igen, bl.a. efter att ha släppt av en av deltagarna i Alingsås och dessutom passat på att äta där. Det blev en lång biltur även den här gången (konstigt vore det väl annars...) och vi var helt slut när vi kom hem. Men så värt det, alla gånger!

 

Vi avundades stövlarna Kalle fått låna för kommande lajv.

 

Ett fiffigt bälte som Kalle fått låna.

 

Några kristna lajvare och Kalles fina matsalsmöbler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0