Rummet för kvarglömda saker, eller hur var det nu?

Igår gjorde vi ännu ett i raden av alla försök att röja i gästrummet. Vi har bott här i ett år nu, men fortfarande ser rummet mer ut som ett förråd än som något annat. Problemet är att vi har ambitionen att flytta över allt från banankartonger (som inte står emot fukt och gnagare särskilt bra) till plastlådor med lock. Vi har inte riktigt lika många plastlådor som kartonger. Och vi ska dessutom inte bara flytta innehållet från kartong till låda, utan vi går även igenom allt innehåll. Vissa saker slänger vi, annat lägger vi undan för framtida transport till lokal loppis, vissa saker ska utlokaliseras till olika platser i huset medan resten ska ner i lådorna, gärna någorlunda sorterat, och sedan ut till vårat förråd.


Som sagt, det är inte alltid vi har tomma plastlådor, även om vi försöker köpa på oss ett gäng varje gång vi åker förbi Clas Ohlson. Det är inte heller alltid vi har tid att sitta och gräva bland gamla leksaker, tidningar, kläder, prydnadsföremål, böcker och allt möjligt annat. Det är inte heller alltid lusten infinner sig. Men igår kom vi en bit på vägen. Dock är plastlådorna slut igen...


Vad mycket skit man samlar på sig! Och jag är ju så erbarmeligt sentimental så jag kan inte slänga gamla skolböcker från lågstadiet, små lappar som Jan-E skrivit när vi nyss blivit ihop, julkort från 2003 osv. Då är det inte lätt att minska prylhögen kan jag säga, men jag försöker! Jan-E har ju inte riktigt samma problem, vilket betyder att en överväldigande majoritet av lådorna är mina. Håhåjaja... Jag ser inte riktigt ljuset i tunnelns slut än, men om vi skaffar oss ett stort förråd av plastlådor och är flitiga kanske rummet är beboeligt om si så där sju år eller så.

Kommentarer
Postat av: Helena

Sitter och ler igenkännande :) Vi hade alla våra prylar i kartonger förut, men sen fick vi fuktbaggar i förrådet.. huu vill knappt tänka på det. Tur att det var vinter då! Bara slänga ut allt och krypen frös ihjäl. Sen började jag projekt-plastlådor, precis det ni håller på med. Så nu är allting (i princip allt) överflyttat i prydliga plastlådor! Fast i det här huset är det bara jag som gör sånt, då vet jag var jag har´t. Mest mina grejer ändå. Fast jag måste erkänna att jag inte är på långa vägar lika sentimental som du ;) haha

2012-02-14 @ 20:49:09
Postat av: Marre

Usch och fy! Jag avskyr äckliga små kryp, speciellt när de är där de inte ska vara. Jag är glad att det inte är anledningen till att vi byter till plastlådor. Jag hoppas ni blev av med alla de där baggarna sen.



Ja, det är ju inte praktiskt att vara sentimental... :P

2012-02-17 @ 16:26:25
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0