Marre på Instagram, en förlust och ett sjalbarn

Nu har jag faktiskt också gått och skaffat mig Instagram! Dock med viss begränsning, eftersom appen ligger på Jan-E:s mobil... :P Ja, min mobil är så himla besvärlig, det finns inte alls mycket plats för appar, så jag kan bara ha det nödvändigaste. Frustrerande. Så, jag kommer kanske inte vara så väldigt aktiv eftersom ju Jan-E faktiskt brukar ha med sig sin mobil när han inte är hemma. Hittills har jag lagt upp två (2) bilder... Men jag kan ju för all del följa andra, utan att ha hans mobil till hands, så kommentera gärna om ni har ett instagramkonto eller tips på andras. 
 
På tal om bilder klantade jag till det riktigt rejält idag! Jag skulle lägga över bilder från mobilen till datorn. Jag hade en himla massa gamla foton från mms och sådant som jag suttit och sparat över till mobilens minne just för att kunna lägga över till datorn. När jag är klar så trycker jag in kommandot ctrl+z (vilket är ett kortkommande för "ångra") och allt försvinner! Spårlöst! Och jag har ju inte kopierat bilderna, nej nej! Jag har bara klippt ut dem rakt av, vilket jag aldrig brukar göra (just eftersom sådant här klanteri kan hända). Och fråga mig inte varför jag tryckte ctrl+z! Helt oförklarligt...Och jag har verkligen provat allt för att få tillbaka bilderna, till och med ringt Windows support. Men, som killen på supporten sa, det är bara att bita i det sura äpplet. Och sannerligen, surt är det!
 
Och en tredje sak på temat foto: här kommer en bild som jag är glad att jag har kvar: Vide i bärsjal. Det är så grymt mysigt! Lea bar vi mycket i olika slags bärdon när hon var bebis, men knappt något i långsjal. Nu har vi fått låna en jättehärlig sjal, så nu övas det knytning!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sjalbarn indeed, Oden tycker bättre om vår bärsele, men ska försöka vänja honom lite mer med sjalen, dock är det nog mer jag än han som är lite nje, får aldrig till knytningen och är rädd att tappa honom.
btw. nifelheims på instagram, adda mig (privat konto):)

Svar: Är det en trikå eller vävd? :) Kanske kan ni gå på någon sjalträff och få lite hjälp och pepp med knytandet? Jag har gått med i en grupp på Facebook som heter Bärsjal! där man kan få tips mm också, plus en lokal sjalgrupp just för att hålla koll på när det är sjalträffar. Men sele är ju inte heller fy skam, jag tycker faktiskt att det är smidigare! Sen beror det väl säkert på vilken sele iofs, men så länge bärare och barn trivs så är det ju bra :)
Marre

2016-03-08 @ 09:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0