Brudhysteri

Jaha, och jag som sa mig själv att jag minsan aldrig tänkte bli en av de där hysteriska brudarna som får utbrott över minsta lilla sak som inte går enligt drömplanen. Nu har väl det visserligen inte hänt att jag brytit ihop över någon detalj som skitit sig, men jag har blivit nog så arg/frustrerad över något idag. Det här med frisör har visat sig vara en av de svåra sakerna att ordna. Det verkade som klart och fixat tills för några dagar sen när min frisör ringde och sa att det hade blivit en miss med datum: hon skulle till Hultsfred när min frisyr skulle fixas. Ok. Jag blev rekomenderad en annan frisör. Jan-E och jag gick dit, men det visade sig vara lite svårt att prata med frisören eftersom hon var ledig. Vi gick tillbaka till det första stället och frågade om det fanns någon annan som jobbade 11 juli, men det är ju mitt i semestern, så tyvärr... Dock blev vi rekomenderad ännu en frisör som vi gick och pratade med. Stället verkade bra, om än lite dyrt, så vi bestämde oss. De blev dock lite "aj då" när de fick höra datumet, men lovade försöka lösa det hela och höra av sig antingen samma dag eller dagen efter. Så när de inte hörde av sig ringde Jan-E till slut och fick höra att det inte gick att ordna. Istället blev vi rekomenderade ännu en frisör... Ännu ett telefonsamtal och jag är nu preliminärbokad på en frisörsalong jag lovat mig själv att aldrig besöka. Det skulle vara så mycket lättare om vi inte gifte oss mitt under semesterperioden :/ Eller om jag hade lite mer samarbetsvilligt hår. Nåja, nu är det som det är.

Något betydligt roligare: idag köpte jag tyg till min klänning! Lite pirr i magen var det allt. Nu ska jag bara posta iväg det till Skåne, så får vi se hur det ser ut när jag ser det nästa gång.

Kommentarer
Postat av: erica

jag kom på en grej som ja skulle tipsa om inför, ja eller faktiskt under brölloppet, när du står därframme, tänk på att ha lätt böjda knän så att om du svimmar du inte faller rakt bak som ett fällt träd utan liksom sjunker ihop rakt ner, mindre blåmärken till festen sen =P

2009-04-24 @ 20:12:31
URL: http://icsiam.blogg.se/
Postat av: Marre

Ah, fiffigt! Det ska jag lägga på minnet. Det är ju mer stilfullt att lite dramatiskt sjunka ihop än att falla som en fura... Plus att blåmärken inte är så överdrivet klädsamt ;)

2009-04-26 @ 19:01:35
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0