På begäran

Fick en liten förfrågan om att lägga upp fler "konstverk" här på bloggen (väldigt uppmuntrande respons!). So here we go...


Vi kan börja med lite fan art, får se om någon känner
igen den här duon :) Bara blyerts här, vilket för
övrigt var i princip det enda jag använde under en lång
tid. Det är ju trots allt väldigt tacksamt och okomplicerat 
att använda.

Men att använda färg är ju väldigt tillfredsställande

de gångerna det blir som man vill. Eller "blir som

man vill", det kanske är lite fel uttryck... Även om

jag har en plan när jag börjar händer det i stort

sett aldrig att jag kan förutse hur slutprodukten blir.

I alla fall, den här kreationen är jag riktigt nöjd

med. Av någon anledning är det riktigt kul att

rita eld-varelser och den här tog sig riktigt bra

tycker jag.

Efter ett tag upptäckte jag att det var ganska kul att
använda datorn också. Dock hade jag då tillgång
till ett program jag inte har längre, tråkigt... Som ni ser
på bilden blir inte allt alltid anatomiskt korrekt,
väldigt sällan blir allt rätt för min del. (Visserligen
var det här egentligen bara en kladd från början,
men ändå.) Det är bara att träna egentligen, vilket
jag nu inte gjort på länge, tyvärr.


Övning ger färdighet, det var kul när jag fick kläm på
det här med att använda datorn. Lite fan art involverande
eld ser vi här (som sagt: kul med eld). Jag hoppas
att den invigde ser vem det föreställer!


Som ni kanske sett är jag inte så mycket för bakgrunder
när jag ritar. Det är ju inte det som är det roliga, så
då struntar jag helt enkelt i det ;) Men en och annan
rekvisita kan jag klämma in då och då. Som den här
lilla firren som faktiskt finns på riktigt.


Jag måste nästan avsluta med några bilder av en av
mina favoritkonstnärer: John William Waterhouse.
Hans grej var målningar av kvinnor från mytologin
och litteraturen.


Till och med hans skisser är otroligt vackra!

Ja, nu har ni fått lite mer att vila ögonen på. Har ni åsikter om det ni sett, konstruktiv kritik eller bara tycker något, får ni gärna slänga iväg en kommentar. Åh, jag blir bara mer och mer sugen att öppna teckningsblocket! Ska bara se till att ta mig tid till det också...


Kommentarer
Postat av: Mina

Jättefint!!

2009-12-12 @ 23:07:18
URL: http://minaonyourmind.blogg.se/
Postat av: Karin

jag hade ingen aning om att du kunde måla/rita så fint :D verkligen jättevackra teckningar! jag tycker du skulle typ kunna lägga upp en i varje inlägg eller så :P

2009-12-13 @ 00:57:45
URL: http://kaarine.blogg.se/
Postat av: Marre

Kul att läsa att ni tyckte om dem :) Hm, Karin, det är ju ingen dum idé, men det skulle ju krävas att jag satte igång och producerade :P

2009-12-13 @ 09:42:47
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: E-K

Lyra med daimon?

2009-12-14 @ 07:43:21
Postat av: Tee

jag ska ha någon teckning lite här o vart som du ligger bakom :) den första eldkvinnan här minns jag mycket väl :D du är så duktig!

2009-12-14 @ 20:02:16
URL: http://theresesievanen.blogg.se/
Postat av: ja, just det...

Du e så bra!

Framför allt den översta - ser ju ut som en "riktig" illustration - nått kopierat ur en bok... Funderar på vem det föreställer, bara...

2009-12-14 @ 20:49:03
URL: http://metalpastor.blogg.se/
Postat av: Marre

E-K, helt rätt! Vad stolt jag blir ;)

2009-12-14 @ 21:51:25
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Marre

Jättekul att läsa era fina kommentarer, men blir lite varm innanför revbenen :)

2009-12-14 @ 21:52:59
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0