Pust...

Har precis avnjutit en middag och nu sitter jag här och tycker att jag förtjänar lite vila. Har nämligen spenderat större delen av dagen i köket och diskat, bakat bröd, gjort en pepparkaksdeg och lagat mat. Jag tycker sådant är kul, men nu räcker det för idag. Funderar på att sätta mig och läsa lite, kanske i sällskap av en mugg te.

Var för övrigt ute på en liten promenad med Jan-E förut. Det är jättefint ute, vitt och kallt! Så att pälsa på sig allt innan promenaden tog ju nästan lika lång tid som själv promenaden :P Jag hoppas verkligen vädret håller i sig till julafton.

Igår kväll var jag förresten och såg på Avatar på Visir. Visir är för övrigt Leksands enda biograf (icke SF-ansluten) med en salong. Att det är en salong gör inte så mycket, eftersom den är ganska stor, typ 300 platser tror jag, och duken är inte direkt i minsta laget. Det jag däremot tyckte var irriterande de första gångerna jag gick på Visir var att man var tvungen att köpa biljetten på plats och det kan man inte göra mer än en halvtimme innan filmen börjar. Dessutom är inte platserna numrerade, så man kan inte försäkra sig om att få en bra plats genom annat än komma dit i god tid innan filmen börjar. Men nu har jag vant mig och tycker det är ganska trevligt ändå, ännu en av sakerna som gör Leksand så speciellt ;)

Avatar ja, den var bra! Själva handlingen i sig var ju inte ny, det var väldigt mycket Pocahontas tycker jag, men tack vare allt runt omkring gjorde filmen ett enbart positivt intryck på mig. Sevärd, om man gillar fantasy och trädkramare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0