Min tillvaro just nu

Min tillvaro just nu, ja... Den är lika rörig som mitt rum (det är en daglig hinderbana) känns det som. Snart är skolan slut med allt vad det innebär, bl.a. ska jag packa ihop mitt rum, och det vill inte säga lite! Låda efter låda som ska packas, allt i en enda röra. Flytten till Grytnäs ska planeras den också. Men nu är i alla fall kontrakt påskrivet och nycklar överlämnade. Jag längtar! Samtidigt kommer det kännas jättekonstigt att bo på en liten 1800-talsgård när jag i tre år har bott på ett elevhem. Visst, det ska bli skönt att slippa dela kök med en massa andra (inte riktigt min grej...) och slippa nattliga oväsen, men jag kommer sakna dem jag bor med... Men livet är fullt av förändringar, så är det ju.

Men inte nog med allt flyttstök, Jan-E och jag har ju ett bröllop att planera. Jag vet att jag tjatar om det ganska ofta, men det upptar ju tankarna en hel del. Mycket som ska planeras och ordnas... Men det blir nog bra till slut ändå. Något annat som planeras inför sommaren är det stora Thule-lajvet Tuonelas port. Egentligen är det kanske inte det smartaste att slänga in ytterligare en sak som ska ordnas med, men det här lajvet har jag länge längtat efter. Vi får väl se hur det blir...

Nä, nu är rasten slut, dags att återgå till en massa pappersstök. Vilket påminner mig om att jag måste ta tag i CSN-stöket också. Hurra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0