Pro Viva, tack.

Varje ledig stund är jag uppe i varv i hjärnan. Jag kan bara koppla av om jag har något nöjsamt att rikta min uppmärksamhet på, något som helst inte berör ämnena bröllop eller lajv. Dagarna går åt till att fixa, planera, läsa på om fiktiva händelser, kontakta folk, sy och fatta beslut. Visst är det kul, jag gillar när jag lyckats lösa något, känner tillfredsställelse när jag får saker och ting gjorda. Bara det att hitta ett par skor gjorde mig salig, att jag fixat sovplats åt vår tårtmakerska kändes som ett stort steg framåt, att florist är bestämt känns som en liten seger... Men hjärnan vilar liksom aldrig, det är bröllopstankar som snurrar, var jag går, var ja sitter och var jag står... Oro och nervositet inför lajvet, där jag förväntas ha ansvar och koll, men bara känner förvirring. Magen börjar signalera oro, det liksom ligger något på botten och kryper och är lite tungt.

Jag har hela tiden sagt att vi efter bröllopet ska åka tillbaka till Leksand, till Grytnäs för att vara mer exakt, och fortsätta packa upp flyttlådor och liksom bo in oss. Just nu tror jag inte att så blir fallet. Ja, vi åker fortfarande dit, men att ta beslut om var vi ska lägga kökshanddukar, vilket fönster tusenmodern ska stå i eller var vi ska hänga tavlorna, det kommer jag nog inte mäkta med. Inga fler beslut, det tar jag semester från! Tänk att bara ligga på en filt i gräset med en bok. Veta att det inte finns någon dead line för att hänga upp de där gardinerna. Veta att man inte behöver göra ett skvatt mer för att bli gift, för det är man redan. Åh, jag längtar!

Just nu ordinerar jag mig själv en stor dos Pro Viva och en hel hög sömn...

Kommentarer
Postat av: erica

det blir mera skriverier =) och jag har börjat läsa andras bloggar med så det är tur att ni skriver lite ni med. Låter som en bra plan det där. ta semester, sniffa på gräset, cykla till gagnef i slutet av juli (om ni e hemma) å va me på krocketturneringen. har ni fått inbjudan än? den blev skickad till skolan men tänkte att den kanske eftersändes...? andas och njut! ;)

2009-06-18 @ 10:35:56
URL: http://icsiam.blogg.se/
Postat av: Tee

men min kära vän... andas sov en stund och ta tag i det igen. Allt kommer ordna sig fint ska du se. Proviva är gött!

KRAM

2009-06-20 @ 17:56:11
URL: http://theresesievanen.blogg.se/
Postat av: Marre

"Andas och njut", det lät ju helt underbart! :) Ska försöka med det. Sen...

Krocketturnering? Det lät kul. Nej, vi har inte fått något hit, men om inte annat så kollar vi posten på skolan om ett par veckor.

2009-06-20 @ 23:55:13
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0