Kondomer, mr Bean och semla

Den här veckan har mina blogg-inlägg inte direkt duggat tätt eller varit särskilt innehållsrika... Beror lite på, som jag skrev förut, att jag varken haft tiden eller orken. Det är inte direkt så att jag prioriterar bloggen jättehögt om jag ska vara ärlig. Men nu ska jag försöka med nya, friska tag! Nåja, lite grann i alla fall ;)

Som jag nämnt förut brukar jag läsa underbaraclaras blogg. Nyligen skrev hon en debattartikel i Expressen bl.a. angående kondomer och avhållsamhet och ikväll medverkade hon i Aktuellt. Jag tittade på Aktuellt efter att ha läst hennes artikel och jag kan säga att jag tycker att hon har en hel del vettigt att komma med. Tycker bara att det är så synd att folk verkar vända dövörat till så fort hon nämner avhållsamhet eller när folk förstår att hon är kristen. Det känns på något sätt som att många tycker att det hon säger liksom inte längre är lika trovärdigt då. Vill ni läsa hennes blogg och ha länk till artikeln i fråga kan ni klicka in på http://www.folkbladet.nu/?cat=89 och vill ni se Aktuellt-avsnittet hittar ni det här. Ett annat inlägg i debatten som jag tycker är värt att läsa är Jan-E:s skriverier om ämnet, som du hittar genom att klicka här.

Och vad händer annars då? Tja, imorse stod jag utanför fönstret och taltolkade morgonsamlingen som hölls inne i aulan. (Anledningen till att vi står utanför fönstret och tolkar är för att vi ska kunna öva på att tolka "live", men utan att störa + att nu har fyrorna förtur till att tolka på morgonsamlingarna.) Sen på lektionen fortsatte vi med transkriptionen och vi fick även prova att syntolka lite mr Bean. Det var... intressant :P

Eftermiddagen spenderades på noret. Trevligt. Gick i ett par second hand-affärer, köpte kuvert, kikade runt i största allmänhet och satt på SK ett bra tag med en riktigt god semla (tack till Erica för tipset!) och en bra Terry Pratchett-bok. Träffade på både Ida med barn och Anna.

Lite stickgraffiti på noret, mysigt :)

Kommentarer
Postat av: erica

vassego! =)

2009-03-21 @ 12:22:09
URL: http://icsiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0